Cel mai spectaculos preț la KAUFLAND. Produsul de nici 1 LEU, pentru care românii se calcă în picioare să îl cumpere. Agitație în magazinele Kaufland. Asta pentru un produs vândut cu doar 0,22 lei. Acesta a declanșat reacții și îngrijorări privind practicile comerciale ale unuia dintre cele mai mari lanțuri de retail din România.
Un val de reacții a fost stârnit recent în urma unei promoții neobișnuit de agresive într-unul dintre cele mai mari lanțuri de retail din România. În centrele comerciale Kaufland, un plic de maioneză de 50 de grame, marca Olympia, a fost pus la vânzare cu prețul surprinzător de doar 0,22 lei. Valoarea acestuia a dus rapid la epuizarea stocurilor și la o adevărată agitație printre cumpărători.
CITEȘTE ȘI. Clienții se calcă pe picioare. E isterie totală. Produsele de la PEPCO la puțin peste 2 euro. Mega ofertă
Reducerea, care a reprezentat o scădere de 89% față de prețul inițial, a atras imediat atenția Asociației pentru Protecția Consumatorilor (APC).
Organizația a semnalat faptul că o astfel de ieftinire extremă ridică semne de întrebare privind marjele comerciale practicate de retaileri în general. Mai ales în raport cu produsele românești. APC a subliniat că situația evidențiază un dezechilibru semnificativ între prețul de achiziție de la producători și prețul final de la raft. Acesta sugerând că adaosurile comerciale pot ajunge la niveluri nejustificat de mari, afectând în special producătorii locali.
CITEȘTE ȘI. Cursul euro a luat-o la deal. Scrie istorie. E pentru prima dată! ALARMANT
În timp ce clienții s-au arătat încântați de oferta aproape simbolică, din spatele acestei reduceri spectaculoase se conturează o realitate economică dificilă. Pentru ca aceste produse să rămână vizibile și accesibile în magazine, micii producători trebuie să accepte condiții comerciale dure impuse de marile lanțuri de retail, adesea la limita profitabilității.
Cele mai spectaculoase ținute de la Met Gala 2025. Vedetele care au făcut furori cu apariții extravagante | FOTO
Kaufland a venit cu o reacție oficială. Reprezentanții supermarketului explicând că prețul extrem de mic face parte dintr-o inițiativă amplă de combatere a risipei alimentare. Potrivit reprezentanților companiei, produsul în cauză se apropia de data limită de consum. Un motiv pentru care a fost inclus într-un program special de reducere, parte din obiectivul retailerului de a înjumătăți cantitatea de alimente irosite până în anul 2030.
CITEȘTE ȘI. Celebra Salină din România a fost închisă de URGENȚĂ. A fost dată ALERTĂ
Totuși, APC atrage atenția asupra necesității unei mai mari transparențe în relația dintre prețul de achiziție și cel final. Organizația susține proiectul propus de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), aflat în consultare publică, ce prevede obligativitatea afișării diferenței dintre prețul cu care produsul este cumpărat de retailer și prețul de vânzare către consumator. Măsura ar oferi clienților o imagine mai clară asupra modului în care sunt formate prețurile și ar contribui la sprijinirea producătorilor români.
Urmărește știrile Guvernatorul și pe pagina de Facebook, pe Youtube pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp.