Dacia C-Neo, noul break compact înălțat, pregătit pentru 2026. Primele detalii și motorizări hibride. Dacia pregătește lansarea modelului C-Neo în 2026, un break compact înălțat care va completa gama constructorului românesc în segmentul C. Primele fotografii apărute pe internet oferă indicii despre designul acestui model mult așteptat.
Noul C-Neo adoptă formula unui break ridicat, asemănător cu Audi A6 Allroad sau Peugeot 508 RXH. Prototipurile surprinse în teste indică o lungime estimată între 4,40 și 4,60 metri.
Designul frontal păstrează stilul Dacia, cu linii clare și o grilă aproape verticală, faruri înguste și o mască inspirată din modelele Bigster și Duster, cu admisie de aer proeminentă.
Pe aripi și praguri, ar putea fi aplicat materialul Starkle, brevetat de Dacia, care conține elemente reciclate.
CITEȘTE ȘI: Tânăr de 26 de ani, arestat pentru comercializarea de substanțe psihoactive
Un element distinctiv este linia lunetei, aproape de tip coupe, care conferă mașinii un profil dinamic și modern. Spatele păstrează stopuri poziționate sus, cu formă pătrățoasă și îngustă, subliniind caracterul robust al modelului.
Motorizări hibride, transmisie și tracțiune
Dacia C-Neo va fi construit pe platforma CMF-B LS a Grupului Renault și va prelua motorizările deja existente. Gama va include:
Motor mild-hybrid de 1,2 litri pe trei cilindri, cu sistem electric de 48V, disponibil și în versiune GPL;
Motor full-hybrid de 1,8 litri Hybrid 155, cu aproximativ 160 CP.
CITEȘTE ȘI: Primarul dintr-o comună a fost reținut după apariția unor fotografii compromițătoare! Percheziții la primărie și la domiciliu
Transmisia va fi de tip dual-clutch DW23, iar puterea totală va varia între 128 și 160 CP. Există indicii că o versiune Dacia Sandero Stepway mai înălțată ar putea intra în producție, iar cu introducerea tehnologiei e-axle pe modelele Duster și Bigster, șansele pentru tracțiune integrală cresc considerabil.
Poziționare și public țintă
Potrivit oficialilor Dacia, C-Neo nu va înlocui Jogger, ci va fi o ofertă complementară pentru clienții corporate, ca succesor al Renault Megane Grandtour. CEO-ul Dacia, Katrin Adt, a declarat că modelul se adresează cumpărătorilor care preferă o poziție de conducere mai joasă și un vehicul mai eficient decât un SUV, fără a renunța la spațiozitate.
CITEȘTE ȘI: Tânăr de 26 de ani, arestat pentru comercializarea de substanțe psihoactive
Preț și lansare
Dacia va aplica strategia de prețuri competitive utilizată la Bigster, eliminând echipamentele neesențiale. Estimările plasează prețul C-Neo în jurul a 20.000 de lire sterline pe piața britanică, cu aproximativ 7.000–9.000 lire mai mic decât rivali precum Seat Leon Estate sau Skoda Octavia Estate. Pe piața românească, prețul ar putea începe de la 20.000–23.000 euro, scrie autocar.co.uk.
Lansarea oficială este programată pentru 2026, cu producție la uzina de la Mioveni. Succesul Bigster, cu 50.000 de comenzi în primele șase luni, oferă încredere că expansiunea în modele mai mari este viabilă.
Frank Marotte, șeful vânzărilor Dacia, a declarat pentru Autocar că retragerea unor modele populare precum Ford Focus și creșterea prețurilor la rivali au creat o oportunitate majoră pentru Dacia în segmentul break-urilor compacte.
CITEȘTE ȘI: Ministrul Sănătății anunță reclasificarea spitalelor! Mai puține categorii, servicii mai bine organizate
Urmărește știrile Guvernatorul și pe pagina de Facebook, pe Youtube pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp.

























































