România aplică în învățământ practici educaționale din Finlanda, Franța și Irlanda. Cum vor afecta programul educațional. Ministerul Educaţiei şi Cercetării a informat, luni seara, că în majoritatea covârşitoare a claselor nu există schimbări în anul şcolar 2025 – 2026. Astfel măsurile fiscal-bugetare afectând mai ales situaţia claselor sub efectiv.
După reorganizarea celor 507 unităţi de învăţământ şi creşterea normei didactice săptămânale de predare cu două ore, a fost modificarea limitelor minime şi maxime pentru numărul de copii la clasă.
În acest context, Ministerul Educaţiei a precizat că „majoritatea claselor din România care se încadrau între limitele anterioare se vor încadra şi în noile limite”.
„În majoritatea covârşitoare a claselor, nu avem schimbări, măsurile fiscal-bugetare afectând mai ales situaţia claselor sub efectiv.
Într-adevăr, acest demers de modificare a limitelor minime şi maxime pentru numărul de copii în clasă a afectat mai ales clasele cu 8 sau 9 copii. Adică aproximativ 0,5% din totalul claselor de învăţământ primar şi gimnazial din anul şcolar 2024 – 2025. În mai mică măsură, unele clase la nivel de liceu.
De asemenea, în anul şcolar 2024 – 2025 au funcţionat la nivel naţional, în clasa a VIII-a, 12 clase cu 1 elev. 26 de clase cu 2 elevi. 52 de clase cu 3 elevi. 64 de clase cu 4 elevi. 84 de clase cu 5 elevi. 92 de clase cu 6 elevi. 107 clase cu 7 elevi, model care va fi reorganizat la rândul său.
Este posibil ca aceste măsuri fiscal-bugetare să crească uşor ponderea învăţământului simultan (la nivel primar şi gimnazial). În estimarea ministerului de la 6% în prezent la 7,5%. Din nou, acest procent nu iese din diverse repere europene”, a arătat Ministerul Educaţiei.
CITEȘTE ȘI. Lumea periculoasă a familiei Vlahu revine pe ecrane cu un fir narativ captivant! GROAPA, va fascina fanii cu un nou sezon!
Conform sursei citate, ţinta ministerului rămâne una flexibilă: reducerea învăţământului simultan prin relocarea adecvată a copiilor în şcoli unde pot avea acces la un proces educaţional standard (aşa cum tind spre exemplu practicile educaţionale din Finlanda). Sau derularea învăţământului simultan acolo unde este necesar, dar prin utilizarea unor metodologii adecvate. Decizia urmând interesele comunităţii locale şi evaluarea educaţională a inspectoratelor şcolare (aşa cum tind, spre exemplu, practicile educaţionale din Franţa şi Irlanda).
„Ministerul Educaţiei şi Cercetării va informa public asupra rezultatelor definitive pentru anul şcolar 2025 – 2026 atunci când acestea vor fi disponibile în forma finală”, a dat asigurări instituţia. Sursa. stirileprotv.
CITEȘTE ȘI. Copil accidentat grav de un motociclist! Tânărul avea permisul suspendat! Fetița transportată de urgență cu elicopterul la spital!
Urmărește știrile Guvernatorul și pe pagina de Facebook, pe Youtube pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp.