Aplicația EPIDS este funcțională. Persoanele eligibile pot solicita online vouchere pentru plata facturilor la energie. Aplicația informatică EPIDS este destinată acordării voucherelor pentru plata facturilor la energie. Aceasta este accesibilă, începând de astăzi. Persoanele eligibile pentru sprijinul financiar pot depune cereri online la adresa: https://epids.mmuncii.ro.
Aplicația a fost dezvoltată de Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS). Conform cerințelor operaționale stabilite de Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială. Aprobate de Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale și Ministerul Energiei.
Echipa STS a realizat dezvoltarea software, interconectarea cu bazele de date necesare, testarea de performanță și de securitate cibernetică. Și implementarea măsurilor de protecție a datelor pentru funcționarea în condiții de siguranță a platformei.
Aplicația este disponibilă online, sub forma unei platforme web. Poate fi accesată de pe orice dispozitiv cu browser – calculator, laptop, smartphone sau tabletă. Fără a necesita instalare software pe dispozitiv. Începând cu data de 20 august 2025, cererile pot fi transmise online direct de către titular. Sau de o persoană desemnată de acesta.
EPIDS permite depunerea cererilor de obținere a voucherelor pentru energie, procesul fiind complet automatizat. Verificarea, validarea și stabilirea beneficiarilor se realizează prin interogarea bazelor de date puse la dispoziție de autoritățile prevăzute în Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 35/2025. STS nu validează și nu stabilește criterii de eligibilitate.
CITEȘTE ȘI. Chef la cuțite, acum trebuie să taie din banii personali. Câte mii de euro trebuie să plătească daune morale la Antena 1 după ce a pierdut procesul!
Sprijinul financiar nu depinde de emiterea unui tichet tipărit. Datele beneficiarilor sunt preluate automat din aplicația EPIDS în sistemul electronic de plată a facturilor al Poștei Române. Asigurându-se astfel un flux simplu și rapid de acordare și utilizare a voucherelor. Cererile de voucher în platformă se realizează o singură dată. Iar stabilirea eligibilității se realizează automat pentru fiecare lună.
Pentru suport suplimentar, a fost operaționalizat un call center – 0219309. Utilizatorii care întâmpină dificultăți pot primi asistență din partea Agenției Naționale pentru Plăți și Inspecție Socială.
CITEȘTE ȘI: Tragedie fără margini. Un tânăr de 18 ani a murit electrocutat după ce a încercat să repare un televizor
De asemenea, problemele pot fi semnalate prin adresa de e-mail dedicată sprijinenergie@mmanpis.ro. Solicitările primite sunt preluate automat într-un sistem de tip ticketing. Și sunt transmise direct la echipele de implementare. Asigurând rezolvarea, în condiții rezonabile de timp, a tuturor dificultăților întâmpinate.
Urmărește știrile Guvernatorul și pe pagina de Facebook, pe Youtube pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp.