Prima autostradă care va traversa munții, a ajuns la un stadiu fizic de 7%. Guvernul a găsit banii necesari pentru finalizarea lucrărilor! Autoritățile vor finanța în continuare lucrările la Autostrada A1, pe tronsonul Sibiu–Pitești, prima șosea de mare viteză care va traversa Carpații. O parte din bani vin din fondurile europene de coeziune, cealaltă de la bugetul de stat și împrumuturi.
Guvernul a dat undă verde pentru un credit de un miliard de euro din partea Băncii Europene de Investiții pentru autostradă. În șantier, lucrările avansează pe unele porțiuni. Însă sunt și zone unde nu există pentru moment toate autorizațiile de mediu.
Cu peste 250 de muncitori în șantier, constructorii responsabili de cei 31 de km între Boița și Cornetu au ajuns la un stadiu fizic de 7%. În zonele unde există autorizație de mediu, se lucrează pentru recuperarea întârzierilor – la viaducte, fundații și la tunelul de la Robești, unde se pregătesc primele săpături.
CITEȘTE ȘI. Fabrică nouă în România. 50 de locuri de muncă vacante. Noua unitate consolidează lanțul de aprovizionare și capacitatea de producție în Europa
Până la final, vor fi construite 50 de viaducte, 7 tuneluri, iar râul Olt va fi traversat de cinci ori, pe poduri spectaculoase.
Alexandru Bogdan, coordonator șantier: „Tunelul de la Robești are 900 de metri lungime. Va fi executat prin noua metodă austriacă. Este metoda clasică de execuție a tunelurilor. Este o metodă cunoscută pentru zonele stâncoase, permite o mobilizare rapidă și ritm de a avansa chiar de 10 metri pe zi.”
Lucrurile merg mai bine pe lotul vecin, între Cornetu–Tigveni, de 37 de km, unde ar urma să înceapă săpăturile la cel mai mare tunel din România.
CITEȘTE ȘI. Adevărul despre salariile din Educație: Cât câștigă cu adevărat dascălii: învățătoare versus profesor
Tunelul Poiana are 1,7 kilometri, este format din două galerii. Constructorul va folosi un utilaj TBM, cunoscut sub numele de „cârtiță mecanică”.
Ionuț Ciurea, Director Executiv Pro Infrastructura: „Nu este ușor să sapi 1,7 km de tunel în creierii munților. Ar trebui să vedem foreza în teren săpând în primăvară. Din momentul în care TBM-ul intră la săpat ar trebui să avem în 3 ani tunelul respectiv gata – dacă lucrurile merg bine.”
Nu mai sunt emoții pentru ultimul lot aflat în lucru între Tigveni și Curtea de Argeș. Acesta ar urma să fie gata în vara anului viitor.
CITEȘTE ȘI: BREAKING. Panica din şcoli și spitale: ameninţare de masacru trimisă prin e-mail — autorităţile în alertă
Banii sunt în mare parte europeni, dar și de la bugetul de stat și din împrumuturi. Guvernul a aprobat procedura pentru a împrumuta 1 miliard de euro de la Banca Europeană de Investiții pentru Autostrada A1, conform stirileprotv.
Urmărește știrile Guvernatorul și pe pagina de Facebook, pe Youtube pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp.