Piedone a ”plecat” pe litoral. Nu în concediu, în control! Deja inspectorii au descoperit nereguli grave, atât la magazine, cât și la unitățile hoteliere! Vineri, 4 iulie 2025, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a efectuat mai multe controale inopinate pe litoralul românesc. În cadrul controalelor, inspectorii au descoperit mai multe nereguli grave în magazine și unități de cazare din Constanța și Năvodari. În urma deficiențelor descoperite, ANPC a aplicat mai multe sancțiuni aspre.
Piedone a ”plecat” pe litoral. Nu în concediu, în control! Deja inspectorii au descoperit nereguli grave, atât la magazine, cât și la unitățile hoteliere!
În cadrul Comandamentului Litoral 2025, Cristian Popescu Piedone și inspectorii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) au făcut vineri o serie de controale inopinate pe litoralul românesc. Au fost vizate mai multe magazine și unități de cazare din Constanța și Năvodari.
În urma controalelor au fost descoperite mai multe abateri grave precum: vitrine frigorifice ruginite și murdare, temperaturi necorespunzătoare în agregatele frigorifice, dar și prețuri afișate înșelător. În unele cazuri, prețul de la raft nu corespundea cu cel de la casa de marcat, fapt ce l-a enervat pe Cristian Popescu Piedone.
CITEȘTE ȘI: Reformarea Romsilva. Ministrul Mediului: ”Reducerea numărului de directori şi limitarea sporurilor nejustificate”
„Nu vă mai uitați după oferte! Vă iau cu japca banii din buzunar! Un preț la raft, un preț la casă. Nu există oferte, există doar înșelăciune! Cât vede soacra, pe aici nu dăm pe dedesubt! Cartofii ăștia ce faceți cu ei? Luați-i pentru porci! Rafturile astea când le curățați? (…) Dacă aveți nevoie vă ajutăm noi să faceți curățenie!”, a declarat Piedone.
Tot în cadrul controlului, ANPC a dispus închiderea temporară a patru unități de cazare din stațiunile de pe litoral, și anume: Vila M – SC EUROCONS SRL, PROFI ROOM SERVICE – Năvodari, BELAMOBEST SRL – Vila Păun, HOSTEL La Gerald SRL. Acestea prezentau saltele și lenjerii pătate, iar condițiile generale de igienă au fost catalogate ca fiind precare.
CITEȘTE ȘI. Bursieri cu note de 5 și 6 la Bacalaureat! Premierul Ilie Bolojan anunță o reformă a burselor!
Potrivit ANPC, principalele nereguli descoperite în magazinele verificate sunt:
„• La vitrina de prezentare a produselor a fost măsurată o temperatură de 12°C, deși producătorul indica un interval de păstrare între 0-4°C sau maxim 7°C, ceea ce compromite siguranța alimentelor expuse;
• Graficele de temperatură ale agregatelor frigorifice nu erau completate la zi, împiedicând monitorizarea corectă a condițiilor de depozitare;
• Depozitare necorespunzătoare;
• Ouăle erau depozitate împreună cu alte produse alimentare, contrar normelor privind vecinătatea produselor;
• În spațiile de depozitare au fost identificate pânze de păianjen, straturi groase de praf, aglomerări de produse și nerespectarea criteriilor de vecinătate la depozitare;
CITEȘTE ȘI: Statul, degeaba la STAT, pe salarii impresionante! Angajații își primesc salariile consistente, deși nu desfășoară nicio activitate concretă!
• Deficiențe grave de igienă;
• În zona de patiserie/panificație, tăvile și tastele utilajelor nu erau igienizate;
• Mai multe agregate frigorifice prezentau zone întinse de rugină, prezență de insecte vii și moarte și exces de mucegai;
• La masa caldă, apa utilizată pentru menținerea preparatelor la temperatură optimă conținea impurități, punând în pericol sănătatea consumatorilor;
• Nereguli comerciale și de informare;
• Au fost identificate diferențe de calibru în defavoarea consumatorului, exemplu: piersici etichetate ca având calibru 35+ mm, dar în realitate măsurând doar 25 mm;
CITEȘTE ȘI: Dispare un lanț de magazine cu produse ieftine! A fost vândut pentru o sumă modică!
• În spațiile de vânzare se aflau fructe și legume depreciate, cu lovituri mecanice, consistență moale sau semne de deshidratare;
• S-au constatat promoții înșelătoare, cum ar fi ofertele de tip “5+1” la bere, fără ca produsul de referință să fie disponibil;
• Unele produse nu aveau menționată țara de origine, informație esențială pentru consumatori.”